Om föreningen

Bostadsrättsföreningen registrerades 1916-12-16, då som bostadsförening. 2004 ändrades föreningen till bostadsrättsförening.
Föreningens nuvarande ekonomiska plan registrerades 2004-04-06 och nuvarande stadgar antogs av stämman 2018-09-18.

Föreningen accepterar ej juridiska personer som medlemmar.

Föreningen accepterar delat ägande, minsta andel 10%.

Fakta om vår fastighet
Föreningens fastighet har förvärvats enligt nedan:

Fastighetsbeteckning                 Förvärv                          Kommun
MIDGÅRD 4                               1916                              Stockholm

Fastigheten är fullvärdesförsäkrad via SBCs medlemsförening. I försäkringen ingår också ett kollektivt bostadsrättstillägg för alla medlemmar. Ansvarsförsäkring ingår för styrelsen.

Byggnaden värms upp med fjärrvärme.

Byggnadsår och ytor
Fastigheten bebyggdes 1903 och består av 2 flerbostadshus i 4-5 våningar.

Byggnadens totala yta är enligt taxeringsbeskedet 2 001 kvm, varav 1 501 kvm utgör lägenhetsyta och 500 kvm utgör lokalyta.

Lägenheter och lokaler

Föreningen upplåter 23 lägenheter och 2 lokaler med hyresrätt.
Lägenhetsfördelningen för bostadsrätter och hyresrätter

1 rok: 5    2 rok: 9    3 rok: 9

I lokalerna bedrivs följande verksamheter:

Verksamhet                                 Yta                                          Löptid
-Fotograf                                       80                                           3 år
-Byggfirma                                    75                                           3 år

Dessutom finns garage med sju platser som hyrs ut till medlemmar. Intern kö.

Energideklaration utförd 190328, se under mäklarinformation.

Radonmätning utförd januari-mars 2019 i totalt nio lägenheter samt i lokaler, källare och tvättstuga. Samtliga mätvärden understiger med god marginal 200Bq/m3.

OVK besiktning utfördes 200304, godkänd efter åtgärder utförda 2020/2021